מחיר כבד: מחבלים תקפו יהודי – ויפצו אותו ב-2.7 מיליון ש"ח

אליהו גרין No Comments on מחיר כבד: מחבלים תקפו יהודי – ויפצו אותו ב-2.7 מיליון ש"ח

יהודי אשר הותקף בשנת 2015 בידי ערבים בעיר העתיקה בירושלים הגיש כנגדם תביעה אזרחית. השבוע בית המשפט פסק כי התוקפים יפצו אותו בסכום של 2,750,000 ₪. עו"ד חיים בלייכר מחוננו: "נמשיך לפעול ביתר שאת כדי לגבות מחיר כבד מהפורעים ע"מ לגדוע את מעשי האלימות החוזרים ונשנים כנגד יהודים"

בית המשפט. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית משפט השלום בירושלים פסק השבוע כי מחבלים אשר תקפו יהודי בעיר העתיקה בירושלים יפצו אותו בסכום של 2,750,000 ₪. היהודי אשר הותקף הגיש כנגד התוקפים תביעה אזרחית לאחר שהורשעו בהליך פלילי ובו קיבלו עונשי מאסר על תנאי. אתמול ניתן גזר הדין בהעדר הגנה מצד הנתבעים. את ארליך ייצג עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו.

אירוע התקיפה ארע בחודש יוני 2015 בעת שנפגע העבירה אברהם ארליך, השתתף בסיור בעיר העתיקה בירושלים, במסגרת קורס מורי דרך מטעם משרד התיירות ואוניברסיטת חיפה. ארליך התנייד על אופניים חשמליים ובשל כך שמסלול הקבוצה עבר במקומות עם מדרגות פרש ארליך מהקבוצה והתנייד עצמאית ברחובות העיר העתיקה. במהלך הסיור הגיע ארליך למסעדה בבעלות ערבים שם רכש אוכל תוך שהוא משוחח עמם באנגלית. את אופניו השאיר ארליך מחוץ למסעדה. בסיום הארוחה שאל ארליך כמה עליו לשלם עבור הארוחה שאכל, אחד המוכרים השיב לו כי עליו לשלם 200 ₪. ארליך הוציא את הפלאפון שלו, העבירו למצב מצלמה, ושאל שוב את המוכר הפעם בשפה העברית מהי עלות המנה וקיבל מענה כי עליו לשלם 50 ₪.

בתוך כך, הגיעו ערבים אשר עבדו במסעדה והחלו לדחוף את ארליך ולהזהירו שיחדל מלצלם, תוך שאחד מהם חוטף את מכשיר הפלאפון מידו ושובר את מסך הפלאפון. ארליך נמלט מהמסעדה אך חזר על עקבותיו ע"מ לקחת את אופניו. כאשר נכנס ארליך למסעדה התנפל עליו אחד התוקפים והחל להכותו במקל, אליו הצטרפו אנשים נוספים עם מקלות, חלקם עם אלות 'בייסבול', והחלו להכות בו בראשו ובכל חלקי גופו. לאחר מכן, גררו אותו הערבים לסמטה צדדית תוך שהם ממשיכים להכותו. לאחר זמן ממושך הצליח ארליך להימלט מהמקום ובעודו נמלט מהמקום, כשהוא מתחנן לעזרה, ניצלו ערבים שהיו ברחוב את המצב וניסו אף הם להכותו.

ארליך הזעיק בטלפון את המשטרה אשר סייעה לו לאסוף את אופניו ולזהות את התוקפים. כתוצאה מהתקיפה נגרמו לארליך חבלות במצח ברגלו ובידו ומאז האירוע הוא סובל מתסמינים קשים של טראומה נפשית ופוסט טראומה ומאז לא שב לעבודתו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את ארליך מסר לאחר פסק הדין: "למרבה הצער תקיפה של יהודים על ידי פורעים אסלאמיים נעשה כבשגרה וכאילו דמם של הקורבנות הותר בעיני אותם פורעים. אנחנו נמשיך לפעול ביתר שאת כדי לגבות מחיר כבד מאותם פורעים וכדי לגדוע את מעשי האלימות החוזרים ונשנים כנגד יהודים".



0 תגובות